Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag21.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gillette vänder slasket till din fördel

Publicerad: 28 Januari 2013, 13:20

Håll tummarna för minusgrader, snålblåst och nederbörd. Vintervädret ger rabatt på rakhyvlar och kan i bästa fall ta dig till Miami i Gilettes nya kampanj "Tag the Weather", signerad Saatchi & Saatchi.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiGillette

En ny rakhyvel kanske inte är högsta prioritet när det i vinterkylan. Med kampanjen "Tag the Weather" lanserar Gillette Venus en dynamisk väderrabatt som blir större ju sämre vädret är.

Som bäst kan användarna få upp till 70 kr rabatt på Venus ProSkin-hyvel. På kampanjsajten kan du räkna ut din lokala väderrabatt. För att göra det geografiskt rättvist så jämförs ditt väder just nu med historisk väderdata från samma datum och plats.

Kampanjen innehåller också en fototävling på Facebook och Instagram med fokus på det svenska vintervädret. Användarna tar en bild på dagens väder, ladda upp den på Instagram och tagga bilden #venuscompetition.

Bilden får då automatiskt en väderpoäng baserat på var och när den togs. Varje användares väder jämförs blixtsnabbt med historisk väderdata från samma datum och samma plats. Ju sämre vädret är när bilden tas jämfört med ”normalt”, desto högre blir poängen. Sedan kan du sprida ditt bidrag för att höja poängen ytterligare.

– Det är fantastiskt att se engagemanget på Instagram och vi är så glada över de vackra vinterbilder som har lagts upp. Att vi även har en rabatt baserad på väderförhållandena kommer ju extra bra till pass nu när det är riktigt kallt i stora delar av Sverige, säger Head of Digital Krister Karjalainen.

Varje dag under kampanjen utses en finalist av en internationell och väderbortskämd huvudjury som består av bloggerskorna Alana Oliviera Ruas från Rio de Janeiro, Steffy Kuncman från Miami och Kristal Anderson från Sydney. De baserar sina val av finalister på bildernas originalitet, kreativa höjd och förmåga att väcka vädersympati. Tillsammans utser juryn slutvinnaren som kan se fram emot en resa för två till Miami Beach i en vecka.

Tävlingen pågår från den 21 januari till och med den 3 februari 2013. Väderrabatten finns tillgänglig fram till och med 28 februari 2013.

Byråer
Saatchi & Saatchi Stockholm, huvudbyrå
Stopp, digital produktion
Mediacom, mediabyrå
Jung Relations, PR-byrå
Hard Hat, filmproduktion

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiGillette

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.