Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gina Azaric: ”Tacksamhet, choklad och meditation”

Publicerad: 6 Augusti 2020, 09:14

Telias marknadschef Gina Azaric läser om mat och lycka, umgås med vänner på Gotland och tipsar om Sveriges motsvarighet till Rivieran. Här är hennes sommar.


Ämnen i artikeln:

SommarGina Azaric

Vad gör du i sommar?
– I sommar har jag fullt fokus på att bara göra det som jag gillar bäst: vara med familjen i Halmstad, umgås med vänner på Gotland och Ljusterö och sedan yoga och meditera för hela slanten.

Vad läser du?
– Jag har tre böcker som är med i väskan på mina resor runt om i Sverige och kan inte låta bli att läsa lite i varje beroende hur andan faller på: Happy Food, om hur mat och lycka hänger ihop av Ekstedt/Ennart; Originals, om ”original thinkers” av Adam Grant och Why buddhism is true, om neurovetenskap och buddhism av Robert Wright.

Vilket är ditt bästa sommartips för personer i branschen?
– Att varje dag göra något för hjärtat, för huvudet och för kroppen som gör en glad och lycklig. Ett enkelt tips som funkar året runt och för mig heter receptet tacksamhet, choklad och meditation. Sedan är det läge att bara ha jäkligt kul och skratta mycket. Det har varit en speciell vår så låt själen få sitt. 

Något smultronställe du vill tipsa om?
– Jag är mycket i Halmstad där jag växte upp och Grötvik i Halmstad är en favorit. Det är fint för bad, med underbar natur att vandra runt i eller bara sitta och se ut över havet. Nära till Tylösand också om man vill uppleva Sveriges motsvarighet till Rivieran.

Hur har den här våren påverkat dig som yrkesperson?
– På många olika plan. Uttrycket ”när det blåser upp till storm söker du vindskydd eller bygger du väderkvarnar” är klockrent. Vi byggde verkligen väderkvarnar i teamet under den här våren och jag känner en sådan värme och stolthet över hur alla har hjälpts åt, stöttat varandra och hur vi har agerat som varumärke. Vårt initiativ #ensammatillsammans, som underlättar isoleringen för våra äldre så att de kan fortsätta hålla kontakt med familj och vänner, är ett exempel som påverkat och gjort skillnad.

Vilken är den största strategiska förändringen ert bolag har gjort under våren med anledning av corona?
– Skulle inte säga att vi gjort några större strategiska förändringar då det varit tydligt att vår strategi är grundad och än mer relevant när hela samhällsberedskapen satts på prov. Våra olika tjänster som hjälpt människor, företag och hela samhället att fungera har verkligen kommit till sin rätt och bl a vårt samarbete med Folkhälsomyndigheten har verkligen varit ett bevis på detta. Däremot har vi såklart anpassat oss efter situationen och ändrade kundbeteenden.

Vad är din målsättning inför hösten?
Vi har många nya personer och kompetenser som börjar på marknadsavdelningen i höst och det kommer vara prio att få ihop detta grymma TEAM, jobba med våra värderingar Dare, Care och Simplify på djupet och fortsätta resan i självledarskap. Sedan ser jag framemot att kunna dra igång min välgörenhetsyoga igen till förmån för Hungerprojektet. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

SommarGina Azaric

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.