Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gina Tricots nya kampanjansikten – The Scandinavian It girls

Publicerad: 10 Februari 2015, 08:24

"The Scandinavian It Girls"

Foto: Pressbild

Under våren lanseras ett samarbete mellan klädbutiken Gina Tricot och tre skandinaviska modeprofiler. Resultatet? Tre personliga tolkningar av varsin kollektion.


Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Den danska stylisten Pernille Teisbaek är först ut. Den 5 mars ska hon dela med sig av sin syn på skandinavisk design när hon stylar en minimalistisk kollektion. Emma Elwin, svensk hållbarhetsförespråkare, är nästa person i ledet. Hon tolkar en helt ekologisk kollektion och lyfter framtidens mode. Sist ut är Hanneli Mustaparta, norsk modemusa, som ska visa upp det som beskrivs som "några av vårens viktigaste trender" i ett pressutskick.

Alexandra Davidsson, pr- och pressansvarig på Gina Tricot är glad över samarbetet.

– Vi är väldigt stolta över att kunna knyta an vårt varumärke till oss tre så starka och välkända profiler. De är tre framgångsrika kvinnor som våra kunder ser upp till. Vi ville även hylla skandinavisk design och lyfta vikten av hållbart mode, så det kändes självklart att välja just dessa profiler, säger hon.

Vårsatsningen drar igång i mars och håller på till maj. Kollektionerna släpps i alla Gina Tricot-butiker och de kommer att finnas på butikens hemsida.

Fotograf och regissör: Sara Bille
Produktion: LinkDirectors

Smygtitta på den första filmen med Pernille Teisbaek här:

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.