Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Give a Beep – bästa digitala kampanjen

Publicerad: 4 Maj 2017, 12:18

Svenska Hövding ville göra det möjligt för fler London-bor att ta cykeln. Nu belönas deras kampanj i Guldäggets digitala kategori.


Ämnen i artikeln:

HövdingReklamGuldäggetEdelman DeportivoGuldägget 2017

"Give a beep" är framtagen av Edelman Deportivo för det innovativa cykelhjälmsmärket Hövding. Syftet var att uppmärksamma Londons borgmästare om alla farliga trafiksituationer för cyklister i staden. För att göra detta uppfanns en särskild ringklocka som kopplades via bluetooth till cyklistens telefon genom appen Flic. När personen sedan tryckte på knappen genererades data från platsen de befinner sig vid och skickas till en särskild sajt som uppdaterades kontinuerligt.

Nu vinner kampanjen Guldägg i Digitalt.

"Att lyckas engagera sin målgrupp i ett projekt som är direkt sprunget ur varumärkets värden är beundransvärt. När man dessutom kan påverka och förändra omvärlden till det bättre och bana väg för ett modernare mer hälsosamt samhälle blir det guldägg. Det sitter som en smäck, Hövding och Give a beep" skriver juryn i motiveringen.

Silverägg i kategorin går till "IKEA Retail Therapy" (Åkestam Holst), "Los Santos Pride" (Garbergs) och "The Swedish Number" av INGO.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.