Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Give a beeps chans i Digital Craft

Publicerad: 22 Juni 2017, 08:37

Sverige får en nominerign i Digital Craft genom Edelman Deportivos Hövdingkampanj "Give a beep".


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2017ReklambyråerCannes LionsEdelman Deportivo

Genom en specialutvecklad ringklocka från Flic kunde cyklande Londonbor alarmera varje gång de upplevde en fara i trafiken. Genom en realtidsuppdaterad sajt gick det sedan att se vilka av Londons gator som var mest drabbade.

Detta för att på sikt sätta press på borgmästaren och påverka infrastrukturen i staden, till förmån för cyklister och övriga trafikanter.

Om Edelman Deportivo vinner i Digital Craft får vi veta i morgon fredag.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.