Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gjorde succé i fjol – nu kan The Swedish Number vinna igen

Publicerad: 22 Juni 2017, 07:43

Sverige får hela tre nomineringar i den prestigefulla kategorin Effective creativeness.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2017ReklambyråerThe Swedish NumberCannes LionsIngoF&B

Ingo och Svenska Turistföreningens "The Swedish Number" gjorde succé i Cannes i fjol och blev Sveriges mest belönade kampanj.

Det gjorde också "Marriage market takeover" för det japanska skönhetsvarumärket SK-II, som Forsman & Bodenfors står bakom.

Nu kan båda vinna lejon igen – den här gången i kategori Creative Effectiveness som ska premiera kreativ fjolårsvinnande reklam som haft en mätbar säljeffekt. Svensknumret får två nomineringar, "Marriage Market Takeover" får en.

Sedan priset infördes 2011 har Sverige bara vunnit två lejon – ett till F&B för Volvo Trucks "Live Test Series" och ett till Ingo för Lidls Dill.

Om Sverige kan räkna hem fler lejon i kategorin återstår att se. Totalt är det 34 nominerade bidrag i år.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.