Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Glada laxar blir laksar

Publicerad: 13 Juni 2013, 09:26

Norsk lax ska stavas laks – även i Sverige. Det tycker organisationen Norges sjömatråd, som uppmanar den svenska livsmedelsbranschen att särskilja norsk laks genom norsk stavning. Lowe Brindfors har gjort kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsGolinHarrisIUM

Laks ska bli som en kvalitetsstämpel för laxen från våra grannar i väster som i friskt vatten fångar och odlar fiskarna på ett hållbart och miljävänligt sätt.

– Svenskarna föredrar    norsk    laks.    De    allra    flesta    efterfrågar    dessutom    tydlig    information    om    varifrån    fisken kommer    när    de    handlar. Genom    att    använda    den    norska    stavningen kan    livsmedelsbutiker    och    fiskhandlare underlätta    för    konsumenter    att    göra    kloka    och    hälsosamma    val    i    fiskdisken,    säger    Line    Kjelstrup,    Sverigechef    på Norges    sjömatråd, ett pressmeddelande.

Reklambyrån Lowe Brindfors har gjort kampanjen som illustrerar Norges    sjömatråds uppmaning.

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare, Line Kjelstrup, Sverigechef Norges Sjömatsråd

Lowe Brindfors:
Projektledare: Nicolas Hasselström
ECD: Rickard Villard
AD: Tim Scheibel
Copy: Mårten Forslund/Henning Wijkmark
Planner: Carl Ronander
Produktionsledare: Mikaela Rönnberg
Formgivare: Jesper Kewenter
Fotograf: Björn Terring/ Agent Bauer
Retusch: C2

PR – GolinHarris:
Sara Wretblad Carreras, head of consumer practice
Cecilia Ericson, projektledare
Anna Hansson, mediespecialist
Leyla Öfwerström, associate media specialist
Peter Laurelli, creative director
Sofia Heidenberg, PR-strateg

Mediebyrå:

IUM

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.