Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 Juni 2013, 09:26
Norsk lax ska stavas laks – även i Sverige. Det tycker organisationen Norges sjömatråd, som uppmanar den svenska livsmedelsbranschen att särskilja norsk laks genom norsk stavning. Lowe Brindfors har gjort kampanjen.
Laks ska bli som en kvalitetsstämpel för laxen från våra grannar i väster som i friskt vatten fångar och odlar fiskarna på ett hållbart och miljävänligt sätt.
– Svenskarna föredrar norsk laks. De allra flesta efterfrågar dessutom tydlig information om varifrån fisken kommer när de handlar. Genom att använda den norska stavningen kan livsmedelsbutiker och fiskhandlare underlätta för konsumenter att göra kloka och hälsosamma val i fiskdisken, säger Line Kjelstrup, Sverigechef på Norges sjömatråd, ett pressmeddelande.
Reklambyrån Lowe Brindfors har gjort kampanjen som illustrerar Norges sjömatråds uppmaning.
Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare, Line Kjelstrup, Sverigechef Norges Sjömatsråd
Lowe Brindfors:
Projektledare: Nicolas Hasselström
ECD: Rickard Villard
AD: Tim Scheibel
Copy: Mårten Forslund/Henning Wijkmark
Planner: Carl Ronander
Produktionsledare: Mikaela Rönnberg
Formgivare: Jesper Kewenter
Fotograf: Björn Terring/ Agent Bauer
Retusch: C2
PR – GolinHarris:
Sara Wretblad Carreras, head of consumer practice
Cecilia Ericson, projektledare
Anna Hansson, mediespecialist
Leyla Öfwerström, associate media specialist
Peter Laurelli, creative director
Sofia Heidenberg, PR-strateg
Mediebyrå:
IUM
Magnus Helander