Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Gläds åt att Sverige sätter nya trender internationellt"

Publicerad: 21 Januari 2011, 10:34

Det börjar dra ihop sig inför sista inlämningsdagen till Guldägget. Resume.se frågar Joakim Labraaten, copy på Åkestam Holst, vad han tycker om året som gått och vad som händer 2011.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Joakim Labraaten.

Vilka kampanjer tycker du mest förtjänar Guldägg i år?
– Även om en bil i potten alltid kommer väcka stort intresse i sig, så var Mini Coopers upplägg av tävlingen ”Getaway Stockholm” jävligt engagerande.

Av det du själv har varit med och gjort, vad tror du har störst chans på Guldägg?
– The Human Jukebox för Pause Ljud & Bild.

Hur går det med inskickandet och casefilmer?

– Bra!

Har du sett några trender i svensk reklam 2010?

– Inte på rak arm sådär, men jag gläds åt att Sverige sätter nya trender internationellt. Tänker då framförallt på en svensk kampanj som belönades med ett guldlejon i Cannes mytomspunna kategori Titan. Ser gärna att den trenden håller i sig 2011.

Om du ska sia lite, vad blir bäst reklamåret 2011 tror du?
– Med risk för att sträcka ut hakan blir det bombsäkert något signerat Åkestam Holst.

Tidigare tyckare:

Daniel Vaccino

Gustav Egerstedt

Ulrika Good


Lotta Mårlind

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.