Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Glasklart uppdrag

Publicerad: 16 Februari 2012, 13:20

Kosta Boda

Foto: Kosta Boda

Efter topprekryteringen av Johan Good från GOSS och Håkan Larsson, tidigare ANR BBDO, presenterar reklambyrån Ellermore två nya kunder: Orrefors och Kosta Boda. Och fler rekryteringar är på gång under våren.


Ämnen i artikeln:

Ellermore

Ellermore är en reklambyrå med kontor i Göterborg och Stockholm med 23 anställda. Senaste rekryteringen var Johan Good från GOSS och Håkan Larsson, tidigare på ANR BBDO. I höstas gick Orrefors och Kosta Boda ut i en gemensam pitch, sju byråer deltog i upphandlingen som omfattade kampanjer på både global och nationell nivå:

– Det var inte alls självklart att vi skulle välja samma byrå, två individuella beslut skulle fattas för de båda varumärkena, säger Jenny Sundqvist, varumärkeschef på Kosta Boda.

– Det var verkligen inte lätt att välja. Vi fick in många starka förslag och idéer, men Ellermore kom ut bäst för båda varumärkena. De förstod vår affär, gjorde en bra analys, hade bred kompetens i arbetsgruppen, visade stort engagemang och kom med många kreativa förslag. Vi kände båda att de var en naturlig partner för både Orrefors och Kosta Boda, säger Malin Ljungström, varumärkeschef på Orrefors.

– Det är en stor utmaning att ta sig an legendariska varumärken. Vi är stolta och känner oss hedrade över förtroendet, säger Johan Lundgren strategisk projektledare på Ellermore.

Erika Siljendal

Ämnen i artikeln:

Ellermore

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.