Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Glasögon åt folket

Publicerad: 16 Februari 2012, 15:50

LensWay delar ut värdecheckar.

I morgon startar LensWay en kampanj som kommer pågå i minst en månad. Erbjudandet: Gratis glasögon. – Vi vill revolutionera branschen, säger Martin Gellerstedt marknadschef på LensWay.


Ämnen i artikeln:

LensWay

LensWay anser att de svenska glasögonpriserna är på tok för höga, de menar att man som kund i stort sett blir lurad till att köpa glasögon till ett så högt pris. Därför kommer LensWay nu dela ut obegränsat med värdecheckar på 600 kronor. Syftet med kampanjen är att: "revolutionera hela optikerbranschen och visa att glasögon av bra kvalitet inte behöver kosta flera tusen kronor".

– Vi vill att glasögon ska gå från kapitalvara till konsumtionsvara
och bli en rättighet för alla oavsett inkomst, säger Martin
Gellerstedt marknadschef på LensWay.

– Svenska gammeloptiker lurar bokstavligt talat sina kunder med sinaextremt höga glasögonpriser. Glasögon av bra kvalitet behöver inte kosta konsumenten flera tusen kronor och det är detta vi vill att kampanjen ska belysa. Vi skänker bort obegränsat med värdecheckar som innebär att alla som vill kan plocka ut ett par gratis glasögon i våra butiker, fortsätter Martin Gellerstedt.

Den värdecheck – en per person – som LensWay kommer att dela ut över hela Stockholm kommer att kunna ge ett par glasögon helt gratis. LensWay lovar värdecheckar från Stockholms förort in till city. Värdecheckarna kan lösas in i LensWay butikerna i Liljeholmens Galleria, Nacka Forum och Stinsen i Sollentuna.

– Om tio år kommer vi skratta åt att vi handlade dyra glasögon hos optikerna på samma sätt som vi idag skrattar åt att vi köpte cd-skivor för bara några år sedan. Vi vill revolutionera branschen och vara den katalysator som tippar över glasögonköpen hos optikern till onlinebutikerna. Har du väl provat att handla glasögon på nätet går du aldrig tillbaka till gammeloptikern igen. Vi vill visa att glasögon av bra kvalitet inte måste kosta flera tusen kronor. Det är konsumenten som är vinnaren, avslutar Martin Gellerstedt.

Erika Siljendal

Ämnen i artikeln:

LensWay

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.