Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Glass möter batteriladdare

Publicerad: 15 juli 2010, 07:30

I dagens upplaga av DN:s reklamcup ställs Grey Stockholms annons för Lidl mot Garbergs annons för Varta.


Grey:s annons för Lidl mot Garbergs annons för Varta.

Lidl:s annons är en blinkning till ritböcker för barn där figurer ska färgläggas med hjälp av nummer i olika fält. Motivet är ett glasspaket och copy:n lyder:

”På Lidl snålar vi in på alla onödiga kostnader. Idag har vi till exempel valt att strunta i färgtrycket i den här annonsen.”

Annonsen för Varta föreställer en tjej som sitter på golvet och spelar tv-spel. Eftersom hon har spelat så pass länge är hon täckt med damm.

Pay-offen lyder: ”Never ever stop enjoying” och syftar till att Vartas batteriladdare gör att du kan spela längre.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.