Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag01.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Glassbilen? Nej, hörlursbilen!

Publicerad: 6 Juli 2012, 10:07

”Hörlursbilen” gär hem hos folket.

Åkestam Holst tyckte att Pause Ljud & Bild skulle nå ut till kunderna bättre. Då föddes idén till hörlursbilen – inspirerad av glassbilen. – Den kommer att sälja så in i helvete och det är fantastiskt pr-mässigt. Det är den bästa idén någonsin, säger Fredrik Hjelmqvist, vd på Pause Ljud & Bild


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPause Ljud & Bild

Pause Ljud & Bild och Åkestam Holst har en tradition av uppmärksammade och prisbelönta kampanjer – bland annat svalde Fredrik Hjelmquist ett trådlöst ljudsystem och förvandlade sig själv till en Human Jukebox.

Nu i sommar har företaget och byrån kläckt en ny idé – en Piaggio-moppe som säljer hörlurar på samma sätt som glassbilen säljer glass. Den åker runt i Stockholm och stannar till på strategiska ställen som exempelvis parker där folk hänger.

Pause Ljud och bild har alltså blivit en ovanligt rörlig butik, och hörlursbilen har en egen jingel precis som glassbilen.

I går var det premiär och det har blivit en rivstart – folk hajar till, kommer fram och tycker att det är kul och gulligt och associerar till glassbilen, berättar Fredrik Hjelmqvist och gänget från Åkestam Holst.

–      Det är den bästa idén genom tiderna, säger Fredrik Hjelmqvist.

När Resumé är på plats stannar många till och vänder sig om på gatan.

Hörlurar säljer som aldrig förr och Pause Ljud & Bild betonar vikten av bra ljud.

–      De flesta hart iPhone-lurar som är bedrövliga. För någon hundralapp till kan du få fantastiskt ljud. Vi säljer enorma mängder.

Både Fredrik Hjelmquist och Åkestam Holst tror att kampanjen kan vinna reklampris.

– En 100-wattare blir det.

Arbetsgruppen

Uppdragsgivare: Pause Ljud & Bild
Uppdragsgivare ansvarig: Fredrik Hjelmquist
CD: Andreas Ullenius
AD: Yvan Archimbaud
Copy: Adina Asplund
Projektledare: Henrik Adenskog
Produktionsledare: Anna Nolendorfs
Grafiska designers: Torbjörn Krantz och Oscar Gardö
Web: Nisse Axman

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.