Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Glassig kampanj för utsatta barn och ungdomar

Publicerad: 20 Maj 2010, 09:01

Köp stans godaste glass – av Stockholms Stadsmission.


Ämnen i artikeln:

GarbergsStockholms Stadsmission

I morgon, fredag, startar Stockholms Stadsmission sin nya kampanj, gjord av reklambyrån Garbergs.

Idén: sälja ”Stockholms godaste glass” – en mangosplit tillverkad av Sia Glass – för 50 kronor.

Köparen får något tillbaka samtidigt som vederbörande gör en insats för stadens barn och unga.

– Vi har en positiv utgångspunkt, det ska vara roligt att skänka och vi vill ge något tillbaka till givaren. Vi testar nu ett helt nytt sätt att komma ut och prata om Stockholms Stadsmission och samla in pengar till verksamheterna säger Pernilla Berg, projektledare på Garbergs, i en kommentar.

Glassen säljs av volontärer på fyra platser i centrala Stockholm: Vasaparken, Kungsträdgården, Nytorget och på Stureplan, samt även i mobila glasskiosker, på Grillska Huset och i någon av Stockholms Stadsmissions åtta Second Handbutiker .

Man kan också köpa glassen genom att SMS:a GLASS till 72900 eller gå in på www.stadsmissionen.se och skicka ett glassogram antingen till sig själv, till någon man gillar eller till en kändis.

Stockholms Stadsmission har märkt att unga i högre utsträckning efterfrågar stöd. Insamlingskampanjen pågår större delen av sommaren.

Teamet bakom kampanjen

Arbetsgrupp Garbergs:
Kreatörer: Sandra Beijer, Erik Dagnell
Formgivare: Beatrice Sztanska/Lotta Dolling
Original: Roger Ranft Blomqvist
Produktionsledare: Birgitta Samuelsson
Projektledare: Pernilla Berg

Glassproduktion: SIA Glass
Fotograf: Pelle Bergström
Radioproduktion: Beppo
Webbproduktion: Stockholm Post
Eventbolag: White & White Event
Retusch: Bildinstitutet
Tryckeri: Fälth & Hässler
Repro: BT repro
Personal: Adecco
Bilar: Peugeot Upplands Väsby
Transporter/bud: Ryska Posten
Volontärer/kändis kontakter: Mikas

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.