Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Glassig tävlingskampanj på facebook

Publicerad: 26 Februari 2013, 09:03

Glassentusiaster får gissa den nya smaken på facebook i ny tävling.


Ämnen i artikeln:

FacebookAgency

Nu ger sig glassmärket Häagen-Dazs in i sociala medier i kampen om svenska glassälskares gunst. Om en vecka lanseras vårens nya smak från Häagen-Dazs och i tävlingskampanjen Glazsbomben på Facebook kan den som vill försöka lista ut vilken den nya smaken är.

Där finns en nedräknare som tickar nedåt till dess att nyheten avslöjas och bomben smäller av. Priserna består naturligtvis av glass med den nya smaken.

Häagen-Dazs egna Glassakademi släpper med jämna rum ledtrådar som en hjälp på vägen för att klura ut vilken den nya smaken är. I Glassakademin finns flera välrenommerade namn, som bland annat OS-guldmedaljören i matlagning 2012 Daniel Roos och Årets konditor 2007, Jennie Elmerfors.

Svenskarnas glasskonsumtion är en av de högsta i Europa – något som tydlig syns på engagemanget för kampanjen. På mindre än en vecka har antalet gilla-markeringar ökat med 40 % och över 500 har försökt sig på att gissa vilken den nya glassmaken är.

– Vi på Häagen-Dazs tycker att det är oerhört roligt att vi har fått så bra respons på vår första riktigt stora satsning i sociala medier. Det är tydligt att det finns ett stort engagemang hos det svenska folket när det kommer till kvalitetsglass. Vi har fått in många förslag, både roliga och kreativa, på vilken vår nyhet är, säger Gabriele Helmer, Nordic Marketing Manager på General Mills Scandinavia.

Produktionsbyrå är MarsApril.

Arbetsgruppen på Agency består av:

Frida Bosma – projektledare

Peter Larsson

Arvid Linder

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

FacebookAgency

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.