Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Glassigt uppdrag för Volt

Publicerad: 20 Februari 2014, 07:34

Volt var glassjättens reklambyrå från 2006-2009. Hemglass återvänder nu till sin gamla leverantör.


Ämnen i artikeln:

Louise WallgrenVoltNestlé

Det var dåvarande ägarna Nestlé med sitt huvudkontor i Danmark som ville  ha en dansk reklambyrå.

Hemglass har fått nya ägare i form av  distributionsjätten Varsego Sverige och nu väljer glassjätten att  återvända till sin gamla byrå.

– Vi var väldigt nöjda med vårt tidigare samarbete, så när vi nu kan välja en svensk byrå var steget till Volt inte långt, säger Ylva Lindblom, marknadskoordinator på Hemglass i en kommentar.

Hemglass har 270 bilar som kör till över 150 000 försäljningsställen, vilket innebär cirka 15 000 stopp per kväll.

Hemglass går även att beställa via hemsidan.

Volt har redan dragit igång det löpande arbetet för Hemglass och man har mycket i pipen för vår och sommar.

–  Det är ett otroligt omtyckt varumärke som  väcker mycket nostalgi. Nu blir det vår uppgift att se till att även  nästa generation upptäcker Hemglassbilarna ,säger Louise Wallgren,  operativ projektledare på Volt.

Ansvariga hos Hemglass:
Ylva Lindblom, Marknadskoordinator
Emelie Hönig, Marknadskoordinator
Mikael Sahlsten, Affärschef på Hemglass
Arbetsgrupp på Volt:
Åsa Stjärnquist, Original
Petter Nylind, Copy
Karl Andersson, AD
Louise Wallgren, Operativ Projektledare
Magnus Tengzelius, Strateg

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

Louise WallgrenVoltNestlé

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.