Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 April 2011, 14:28
Den interaktiva skattjakten Magnum Pleasure Hunt hyllas på nätet. Bakom kampanjen står Lowe Brindfors.
Det blev inga Guldägg i år för Lowe Brindfors. Men reklambyrån kan istället glädja sig åt det mottagande deras nya kampanj för Magnum, Magnum Pleasure Hunt, har fått.
Magnum Pleasure Hunt är en interaktiv upptäcksfärd där vi får följa en kvinnas jakt på Magnumglass genom internet. Kampanjen har blivit en succé på nätet och hyllas nu på reklambloggar, bland annat på Brandflakesforbreakfast.com som beskriver den som "Best production you´ve seen this year"
Reklambyrå: Lowe Brindfors
Art Directors: Patrik Westerdahl, Petter Lublin
Copywriter: Henrik Haeger
Strategy Director: Oscar Erlandsson
Account Director: Tina Jarlerud, Mårten Forslund, Pia Stenberg
Digital Producer: Lisa Flacké, Sofia Jönsson
Technical Producer: Tobias Löfgren
Designer: Ellinor Bjarnolf
Produktion: B-Reel
Filmproduktion: B-Reel Films
Ljud/Musik: Plan8
Ljudprogrammering: Plan8
Christian Ström