Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag19.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Global spridning för M&C Saatchi-kampanj

Publicerad: 17 Juli 2014, 10:22

M&C Saatchis kampanj för LG.

LG:s specialsydda kampanj som sågar konkurrenterna har fått internationell uppmärksamhet. Bland annat Mashable och The Drum skriver om den. Bakom står M&C Saatchi.


Ämnen i artikeln:

NorwegianM&C Saatchi

Kampanjen för LG görs i samarbete med Norwegian – också det en kund till byrån. Resenärer som åker på bolagets långflygningar och loggar in på nätet via flygplanet wifi möts av en specialutformad banner.

De som surfar med sin iPhone, Samsung eller HTC påminns om att deras batteritider är begränsade i jämförelse med den nya LG G3, vars batteri är klart bättre enligt tester.

Extra relevant, med tanke på att det inte går att ladda mobilen i ett flygplan.   

Kampanjen går under namnet "#Levla upp med LGG3" har blivit omskriven på en rad sajter utanför Norden. Bland annat här, här och här.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

NorwegianM&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.