Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Glocalnet i ny kostym

Publicerad: 18 mars 2008, 12:21

Glocalnet släpper en ny kampanj med ytterligare en variant på temat ”Inte Lågt”. Tillfälligt är jämförelsen mellan högt och lågt borta och istället ligger fokus på logiskt tänkande.


Kampanjen kommer att synas både i tv, print och på webben. Bakom det färgglada sagomanéret står teleoperatörens reklambyrå Garbergs.

– Vi ville göra ett klassisk gum-manér med lite ”sound of music” känsla. Allt utgår från tankenötter som man brukar hitta i gamla skolböcker. Allt landade i en hypotetisk värld med klara färger och en gåta, säger Mattias Dahlqvist ad på Garbergs.

Garbergs har samarbetat med Glocalnet kring temat ”inte lågt” sedan hösten 2004.
– Vi har som strategi att alltid hitta ett nytt sätt att kommunicera ”inte lågt” på. Vi vill att det hela tiden ska kännas nytt, säger  Peter Westling  projektledare på Garbergs.

Hur många filmer har ni gjort hittills?
– Sedan starten handlar det nog om en 16-20 filmer på temat ”inte lågt”. I början kommunicerade vi bara bredband men nu är Glocalnet en komplett teleoperatör, säger  Peter Westling .

Vad är huvudmedia för kampanjen?
– Tv och webb. Vi har jobbat väldigt mycket med tv för Glocalnet under åren och det har varit en jätteutmaning. Alla de andra aktörerna på marknaden som till exempel Telia, Tele 2, Tre och Telenor satsar oerhört hårt på tv och vi har aldrig riktigt kunnat konkurrera budgetmässigt. För oss har det alltid handlat om att vara kaxigare än konkurrenterna och att verkligen göra något som står ut, säger  Peter Westling .

Filmerna kommer att visas på TV3, TV4, Kanal 5, TV4 Sport, Discovery, MTV, TV8 och Eurosport. Detta backas bland annat upp av annonser i kvällspressen.

Glocalnet

Byrå: Garbergs
Arbetsgrupp: Peter Westling projektledare, Stefan Pagréus, Johan van der Schoot copy, Mattias Dahlqvist ad, Jessica Thorelius byråproducent, Malin Åsbrink produktionsledare
Produktionsbolag: Atmosfär
Regissör: Lukas Hammar
Producent: Henrik Eriksson
Produktionsledare: Elin Jonsson

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.