Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Gnistrande marknadsvinnare

Publicerad: 11 oktober 2013, 07:40

Gröna påsen lanserades även som ett spel.

Byrån Gnistra och produktionsbolaget Linkin ligger bakom Gröna påsen, på uppdrag av Tekniska verken och Motala kommun. Nu har kampanjen prisats som Årets marknadsförare av Sveriges Marknadsförbund på Tendensdagen.


Ämnen i artikeln:

Gnistra

Gröna påsen är ett sätt att få invånarna i Motala och Vadstena att sortera sina matrester. ampanjen inleddes i fjol överträffade förväntningarna – ett och ett halvt år efter införandetsorteras cirka 70 procent av matavfallet. Det är högt över det nationella miljömålet på 50 procent.

Motiveringen:
För en kampanj med såväl mål, strategi, genomförande, och uppföljning kännetecknas av ett professionellt förhållningssätt vill vi ge Tekniska verken AB och Motala kommun med samarbetspartners utmärkelsen Årets Marknadsförare.

Gröna påsen är även nominerad i 100-wattaren

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Gnistra

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.