Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

GOLF:s första bländande kampanj för Nordiska Galleriet

Publicerad: 12 mars 2019, 08:31

I våras vann GOLF uppdraget för möbelvaruhuset Nordiska Galleriet. Efter att ha arbetet fram varumärkets visuella uttryck och inredning släpper byrån nu första kampanjen.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerReklam

På Nybrogatan i Stockholm har möbelvaruhuset Nordiska galleriet legat i över 100 år. För tre år sedan bytte man ägare och sedan dess har den anrika butiken gått igenom en rejäl omstöpning i form av ett uppdaterat sortimentet, en renoverad butiken och en ny varumärkesprofil.

Dessutom har kedjan öppnat en ny butik i Göteborg och en business-to-business-avdelning samt lanserat e-handel.

Sedan GOLF kammade hem kontot för Nordiska Galleriet har byrån gjort om varumärkets identitet, inklusive den grafiska profilen, butiksinteriör, skyltar, påsar och bilar. Nu släpper alltså Nordiska Galleriet också första kampanjen ihop med sin nya byrå.

Under konceptet "Craving Lights" (kedjan erbjuder 15 procent på all designbelysning) ser vi modeller som efter en lång och mörk vinter är hemma och solar sig i sina exklusiva designlampor. Kampanjen är fotograferad av modefotografen Linus Morales.

Rickard Liljeros, Head of Marketing på Nordiska Galleriet skriver i ett pressmeddelande:

– Att arbeta med GOLF för att uttrycka vår identitet och sätta en ny kreativ höjd för Nordiska Galleriet är ett steg i helt rätt riktning. En perfekt match. Tillsammans forsätter vi företagets långa tradition med att utmana idén om vad en inredningsbutik ska vara.

Kampanjen rullar i print, sociala medier och butik under hela mars.

Arbetsgrupp
Byrå: GOLF

Fotograf: Linus Morales
Styling: Anna Sjunnesson
Hår: Dejan Cekanovic
Makeup: Sara Eriksson
Retusch: Mikael Bigun
Modeller: Mikas & Le Management
Uppdragsgivare: Rickard Liljeros & Per Sköld

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.