Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Google till tonerna av svensk pop

Publicerad: 13 mars 2012, 13:50

Google lanserar musiktjänsten Google Play – och den svenska popgruppen The Bell, med branschmänniksor som bandmedlemmar är med i reklamkampanjen.


Ämnen i artikeln:

Google

Google utmanar Spotify och Itunes; nu lanseras Google Play, en ny musiktjänst på nätet. Den globala lanseringen sker till tonerna av den svenska popgruppen The Bell.

Tidigare Android Market blir nu Google Play och tjänsten kommer, utöver appar även sälja musik, film och böcker i digital form.

Svenska popgruppen The Bell är bakgrundsmusiken till Google Plays reklamkampanj. Jan Pettersson, medlem i The Bell, även grafisk formgivare på GivAkt i Malmö vill inte svara på hur mycket bandet fått betalt men:

– Det jag kan svara är att jag fortfarande kör samma bil, säger Jan Pettersson.

The Bell har tidigare sålt sin musik till amerikansk tv, bland annat till serien The Vampire Diaries och Jan Pettersson ger inte intrycket av att Googlereklamen är något vidare spektakulärt uppdrag:

– Vi har inte varit så delaktiga i det här. Det är klart det är kul, men vad kan hända? Jag har ingen aning. Man får hoppas att det drar människor till våra låtar, säger Jan Pettersson till Resume.se.

Medlemmar i The Bell är: Jan Petterson, även grafisk formgivare på reklambyrån GivAkt, Nicklas Nilsson arbetar på Sony Mobile i Lund och Mathias Strömberg på reklambyrå i Stockholm.

Erika Siljendal

Ämnen i artikeln:

Google

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.