Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Goss går i graven

Publicerad: 24 November 2011, 13:38

Stig Lundstedt, vd Goss.

Foto: Andreas Elgstrand.

Reklambyrån Goss läggs ner. Verksamheten gick för dåligt och framtidsprognosen är för dyster.


Ämnen i artikeln:

GossStig Lundstedt

GOSS grundades 1996 av Gunnar Skarland, Michael Schultz och Johan Good.  Delägargruppen breddades 2000 genom  Stig Lundstedt som tillträdde som vd.

– Det är givetvis jättetrist. Vi har haft fantastiskt roligt. Vi hade höga ambitioner – som vi också nått upp till, säger Stig Lundstedt.

Anledningen till att man nu lägger ned är ett antal förändringar på kundsidan.
– I kombination med att det har varit lite trögt på marknaden så ser vi vi en utförslöpa. Istället för att löpa den hela vägen ned har vi tagit beslutet att göra en kontrollerad avveckling och lägga ned, säger Stig Lundstedt till Resume.se.

Vad händer för egen del nu?
– Nu blir det en liten paus med tid för reflektion.

Nedläggningen berör byråns 13 medarbetare. Goss grundades 1996 och har 18 miljoner i byråintäkt.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

GossStig Lundstedt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.