Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Goss gör som F&B

Publicerad: 19 februari 2009, 13:21

För en vecka sedan släppte Forsman & Bodenfors en ny sajt, den första riktiga på flera år. Nu gör Goss samma sak. – Vi hade gått i samma fälla som så många andra, säger Robert German, digital director på Goss Reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

GossForsman & Bodenfors

Goss nya sajt

Den nya sajten är framtagen av Goss i samarbete med Bronson ID. Den gamla sajten hade fyra år på nacken. Den nya har byrån jobbat med sedan oktober förra året. Igår kväll lanserades den.

Varför gör ni det här?
– För att vi gick i samma fälla som många andra som gör upplevelsebaserade webbsidor. Vi målade in oss i ett hörn. Den andra föll för att det var för jobbigt att hålla den uppdatera vilket ledde till att den som verktyg räknat tappade den sin styrka. Vi ville ha något som var enkelt och informativt.

Goss gamla sajt

Vad har sajten kostat?
– Det vill jag inte gå in på. Produktionen har varit outsourcad, allt annat är gjort inhouse. Men vi betalade Bronson långt under en halv miljon.

Den nya sajten har en nedtonad layout och målet är att byrån ska berätta en story redan i menyerna. Målgruppen för sajten är reklamköpare.
– Precis som vi missionerar till våra kunder, måste hemsidan ha ett syfte, relevans. Många reklambyråsajter spretar och ska vara ett skyltfönster, samtidigt som det ska visa cred och coolness mot sin egen bransch. Vårt syfte är såklart att skapa affär. Då är tydlighet och funktion viktigt, säger Robert German.

Sajten ska enligt German lyfta fram jobben snarare än Goss som varumärke.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

GossForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.