Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 november 2015, 09:34
Nästa år byts GT-loggan mot GP.
Foto: Kajsa Juslin
Ämnen i artikeln:
Göteborgs-TidningenFörra året anmälde sig 85 000 personer till det västsvenska prestigeloppet. Det gör det till världens största halvmara. GT var med och startade loppet 1980 och har sedan dess varit mediepartner. Men nästa år tar Göteborgs-Posten över.
– Det är väldigt roligt att GP blir mediepartner till världens största halvmara. Vi vet att GP:s läsare är enormt intresserade av allt som handlar om motion, friskvård och hälsa och vår bevakning av Göteborgsvarvet slår varje år nya besöks- och läsarrekord. Göteborgsvarvet betyder också mycket för staden Göteborg. Därför känns det helt självklart att GP också ska vara mediepartner, säger chefredaktör Cecilia Krönlein till den egna tidningen.
Sedan tidigare är det känt att GP även tar över cykelloppet Göteborgsgirot från GT.
Mika Wallgren
Ämnen i artikeln:
Göteborgs-Tidningen