Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"GPS-marketing är mycket intressant"

Publicerad: 8 Februari 2011, 09:13

Igår lanserade Pressbyrån sin kampanj där man belönade kunderna via Facebook Places. Även Gina Tricot har börjat utnyttja tjänsten i sin marknadsföring. – GPS-marketing överlag är mycket intressant tycker jag, säger Victor Appelqvist, marknadschef på Gina Tricot.


Ämnen i artikeln:

FacebookFacebook PlacesGina TricotPressbyrån

Igår rapporterade Resume.se om Pressbyråns kampanj där man gav bort 10 000 kaffekoppar till personer checkade in på någon av deras butiker via Facebook Places. Redan i fredags gjorde Gina Tricot något liknande.

– Besökte man någon av dessa butiker och checkade in på Places så fick man 10% rabatt, säger Victor Appelqvist.

Kampanjen riktade sig till besökare i bland annat Stockholm, Göteborg och Malmö. Victor Appelqviust är nöjd med hur kampanjen togs emot.

– Vi fick mycket positivt gensvar i butikerna och vi visar att vi vill hålla oss i framkant på denna typ av utveckling.

Hur kommer ni att använda Facebook Places i framtiden?
– Den kan såklart utvecklas en hel del. GPS-marketing överlag är mycket intressant tycker jag, säger Victor Appelqvist.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.