Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 Februari 2011, 09:13
Igår lanserade Pressbyrån sin kampanj där man belönade kunderna via Facebook Places. Även Gina Tricot har börjat utnyttja tjänsten i sin marknadsföring. – GPS-marketing överlag är mycket intressant tycker jag, säger Victor Appelqvist, marknadschef på Gina Tricot.
Igår rapporterade Resume.se om Pressbyråns kampanj där man gav bort 10 000 kaffekoppar till personer checkade in på någon av deras butiker via Facebook Places. Redan i fredags gjorde Gina Tricot något liknande.
– Besökte man någon av dessa butiker och checkade in på Places så fick man 10% rabatt, säger Victor Appelqvist.
Kampanjen riktade sig till besökare i bland annat Stockholm, Göteborg och Malmö. Victor Appelqviust är nöjd med hur kampanjen togs emot.
– Vi fick mycket positivt gensvar i butikerna och vi visar att vi vill hålla oss i framkant på denna typ av utveckling.
Hur kommer ni att använda Facebook Places i framtiden?
– Den kan såklart utvecklas en hel del. GPS-marketing överlag är mycket intressant tycker jag, säger Victor Appelqvist.
Christian Ström