Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Granath fräschar upp 70-talskampanj

Publicerad: 9 april 2013, 10:06

SSF Stöldskyddsföreningen relanserar en av de mest framgångsrika stöldskyddskampanjerna någonsin – Operation Märkning, som kom till redan på 1970-talet. Det nya konceptet blir Det du gillar gillar tjuven. Granath Havas kopplas in för ändamålet.


Ämnen i artikeln:

Granath Havas

– De allra flesta känner nog till den karakteristiska  ögat-symbolagen, som lanserades redan på 1970-talet. Nu har vi fyllt  Operation Märkning med nya produkter och tjänster, säger Pia Lindström,  vice vd på SSF Stöldskyddföreningen i en kommentar.

Operation Märkning går ut på att förebygga stöld och öka chanserna att återfå förlorade föremål.
Grundprincipen  bygger på att stöldmärka och registrera ägodelar och på så sätt göra  dem svårare att sälja vidare. Upplägget går också ut på att föremål ska  kunna spåras tillbaka till sina rättmätiga ägare.

Det nya  konceptet Det du gillar gillar tjuven innebär en modernisering och  förnyelse av konceptet och erbjuder alltifrån mikropunktsmärkning till  en app för att registrera nya ägodelar.

Den nya kampanjen inleds  med en 10-sekundersfilm som kör igång på TV4 och i Sjuan. Sedan följer  man upp med hela artilleriet. Det vill säga alltifrån digitalt och print  till dr, buss och t-banestreamers.

Den röda tråden bygger på att det  rör sig om att skydda föremål med ett stort personligt värde. Det kan  handla om alltifrån autografen från tonårsidolen till just den där  klockan man fick av sin älskade farfar:

– Det bygger på insikten  att det inte alltid är de mest värdefulla föremålen som är de jobbigaste  att bli av med utan dem du tycker mest om. Vi ser det som ett koncept  som vi kommer att kunna arbeta med i många år, säger David Granath, vd  på Granath Havas i en kommentar.

Arbetsgrupp
SSF:

Annika Brändström, Pia Lindström & Anna Stark
Granath Havas:
Copy: Ulrika Kukulska
AD: Andreas Englund
Digital: Peter Nagy
Frontend: Niklas Lindkvist och Johnny Geokhaji
Produktionsledare: Jennifer Schulze och Charlotte Swärd
Projektledare: David Granath

Mediebyrå: Scream

Produktionsbolag: Duoblau Film och foto

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Granath Havas

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.