Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Granath rekryterar copywriter bakom Klaus-Heidi-kampanjen

Publicerad: 22 Augusti 2014, 09:09

Jens Thelfer

Granath Havas värvar copywritern Jens Thelfer från DDB Stockholm.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmGranath HavasKlaus HeidiLufthansa

Jens Thelfer har arbetat på DDB Stockholm sedan 2010. I våras vann han ett silverägg, guld i Webby Awards och ett bronslejon i Cannes för kampanjen "Är du Klaus-Heidi?" för Lufthansa.

– På Granath finns en skön mix av duktiga, trevliga människor och verkligt intressanta kunder.  Jag fastnade särskilt för hur man tar sig an uppdrag och den starka viljan att skapa kommunikation  som är mer än reklam, säger Jens Thelfer i ett pressmeddelande.

Han har tio års erfarenhet från reklambranschen och har tidigare jobbat på Volt och Starcom med kunder som Volkswagen, Nordea, Willys, EON och Lufthansa. Fredrik Espmark, planner och cd på Granath i är nöjd med rekryteringen:

– Vi har haft kontakt ett tag och vi är självklart glada över att Jens har valt att börja hos oss på Granath.  Förutom att han är en belönad och begåvad kreatör är han en skön person som kommer göra det ännu lite roligare att gå till jobbet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.