Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Grand Prix till Volvo Trucks: ”Nästan overkligt”

Publicerad: 18 juni 2014, 16:16

Grand Prix till Sverige för Live Test Series där Epic Split är en av filmerna.

Den första svenska Grand Prix-titeln i Cannes Lions sedan 2012 är ett faktum. Volvo Trucks och Forsman & Bodenfors kammade hem storpriset i Cyber-kategorin på onsdagskvällen, för Live Test Series. – Det går nästan inte att förstå, det är nästan overkligt, säger Per Nilsson, pr-chef på Volvo Trucks, till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksCannes Lions 2014Forsman & BodenforsPer Nilsson

Jublet visste inga gränser hos Volvo Trucks och Forsman & Bodenfors när förhandstippade succékampanjen fick det allra finaste priset – Grand Prix – i Cyber-kategorin på onsdagskvällen.

Senste gången Sverige tog ett Grand Prix i Cannes Lions var för två år sedan, då med Visit Swedens Curators of Sweden.

Efter de inledande gulden tidigare i veckan kom så stortiteln som Volvo- och F&B-teamet innerst inne hoppats på, men utåt sett legat lågt med i förhandssnacket.

Dessutom fick kampanjen tre guldlejon i några av de olika underkategorierna, samt även ett brons.

– Det är helt fantstiskt, vilken vecka, säger Per Nilsson som tillsammans med resten av gänget upplevt ett sagolikt halvår med de allra finaste utmärkelserna i de allra största internationella reklamtävlingarna.

– Att en lastbilsreklam lyckats nå ut på det här sättet och blivit så uppmärksammad i konkurrrens med så många otroligt bra bidrag är oerhört. Vi har lyckats göra något riktigt bra, säger Per Nilsson som vill framhålla alla som jobbat med kampanjen.

– Det är ju väldigt många inblandade och ett framgångsrikt lagarbete, säger Per Nilsson.  

Övriga svenskframgångar i Cyber-kategorin var Åkstam Holst silverlejon för Apotek Hjärtat och M&C Saatchis brons för Stockholm Pride.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.