Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Grand ska få fler att panta sina saker

Publicerad: 9 december 2008, 11:59

Grand har fått uppdraget att se över Svensk Pantbelånings varumärke och marknadskommunikation. Första synliga resultatet kommer i mitten av nästa år.


– Vi ska hjälpa Svensk Pantbelåning att definiera varumärket. Vi ska ta fram en plattform med en riktning som vi sedan kommer att utgå från för att ta fram ett långsiktigt reklamkoncept. Vi ska hitta en position som kan särskilja dem från andra pantbanker, säger Magnus Tengzelius projektledare på Grand.

Grand har precis inlett plattformsarbetet.
– Vi beräknar att det kommer att pågå till januari och att vi sedan från januari till mars kommer vi att jobba med konceptframtagningen.

Första synliga resultatet beräknas komma under mitten av våren.
– Det är en ganska lång process där det gäller att hitta något som får alla att känna sig nöjda och glada. Nu ska vi prata med både Svensk Pantbelåning och deras kunder för att hitta en bra grund, säger Magnus Tengzelius.

Svensk Pantbelåning grundades 1884. De ägs idag av Preato Capital, som sedan tidigare äger Finlands största pantbank Helsingfors Pant. I Sverige har företaget 14 lokalkontor runt om i landet.
Svensk Pantbelåning har inte jobbat med någon annan byrå nyligen.

Vad skulle du säga är deras problem idag?
– De har inga direkta problem men det finns en massa potential som man kan utnyttja om man har rätt kommunikation och sänder rätt signaler till målgruppen. Just nu är det rätt bra tider för pantbanker. De påverkas ju inte så mycket av en lågkonjunktur.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.