Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 September 2014, 14:25
Värumärket Bingo har fått flera anmärkningar i Lotteriinspektionens granskning
Lotteriinspektionen har granskat Svenska Spels marknadsföring sedan regeringen införde nya regler för spelreklam. Myndighetens kartläggning visar att det statliga spelbolaget bryter mot regelverket i mer än hälften av fallen.
Ämnen i artikeln:
LotteriinspektionenStatliga Svenska Spel tycks ha svårt att leva upp till de hårdare villkoren för spelreklam som infördes i juni 2013, enligt Lotteriinspektionens granskning.
Av 121 undersökta reklamobjekt som Svenska Spel själva valt att skicka in från juni och november 2013 bröt 72 stycken mot villkoren. Ytterligare 21 fall bedömdes vara på gränsen till att bryta mot villkoren.
Störst svårigheter att följa lagen har Svenska Spel på Internet och sajter som Facebook, där man i upprepade spelannonser struntat i att ange numret till stödlinjen för spelare.
Ämnen i artikeln:
Lotteriinspektionen