Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gräsfläckade t-shirts och bensinparfym ska sälja Stigas gräsklippare

Publicerad: 15 Maj 2018, 12:50

I en ny kampanj från Stiga, signerad reklambyrån Markus, hyllar gräsklippartillverkaren tiden då vi fortfarande fick gräsfläckar och luktade svett av att klippa gräsmattan.


Ämnen i artikeln:

Markus ReklambyråReklam

Så länge de bensindrivna klipparna var standard i svenska villakvarter innebar det att man som klippare fick dra på sig arbetskläderna och motstå begäret att dra på sig sina nya vita sneakers.

Sedan de batteridrivna- och robotgräsklipparna har villakvarteren dock tystnat och bensindoften avtagit.

För att hylla en svunnen tid, och markera sin nya satsning på just batteridrivna- och robotgräsklippare, väljer därför Stiga att lansera en kollektion med gräsfläckiga t-shirts, bensindoftande parfym, en spellista med "gräsklipparljud vi minns" samt doftljus med lukt av avgaser.

Kampanjen, som går i sociala medier och på kampanjsajt, är framtagen av reklambyrån Markus.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Markus ReklambyråReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.