Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 14 juni 2016, 07:07
Foto: Kampanjbild/Buzzbikes
Buzzbikes hjälper varumärken att nå ut till områden där deras målgrupp finns – genom att värva Londonbor som rör sig just där, och kan tänka sig att cykla.
Buzzbikes hela affärsidé bygger på att klä cyklar i varumärkens grafiska profil och värva cyklister som rör sig (jobbar och parkerar) i Londonområden där varumärkena vill synas, skriver Adweek. Men den cykenburna annonsen är mer än så. Via bluetooth skickar cykeln information till förbipasserandes smart phones. Cykeln samlar också in data som varumärket kan ta del av via Buzzbikes app.
För cyklisterna som kan tänka sig att vara en mänsklig annons är cykeln helt gratis, med förmåner som lås, lampor, service och försäkring. Dock måste man lämna en deposition på 100 pund och cykla till jobbet minst 12 dagar i månaden samt alltid parkera cykeln på gatan.
Se en casefilm nedan.
Mårten Färlin