Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 februari 2017, 12:35
Foto: Pressbild
Kampanjen "The invisible glass" görs för Guardian Glass, en av världens största glastillverkare, och ska väcka nya idéer kring hur glas kan användas inom arkitektur.
Kampanjen "The invisible glass" kommer att gå i både webb, print, film och i PR. Konceptet kring osynligt glas visualiserar möjligheterna om glas vore osynligt och endast en optisk barriär. Guardian Glass vill genom kampanjen stimulera kreativiteten kring hur glas kan användas av arkitekter.
– Graviz förstod våra affärsmål och blev en viktig strategisk partner för att nå vår nya målgrupp. Tillsammans med deras byrågrupp har vi kunnat ta ett inegrerat och spännande grepp kring vår kommunikation i denna kampanj, säger Andrew Wilkins, kommunikationsdirektör på Guardian Glass.
Kampanjen lanseras just nu i Storbritannien.
– The Invisible Glass är ett exempel på vilken roll kommunikation kan spela för att nå nya målgrupper och driva försäljning. Det är Mason Bowers första internationella integrerade projekt och vi är otroligt stolta att få göra det tillsammans med ett världsledande bolag som Guardian Glass, säger Rodrigo Pozo Graviz, VD på Graviz.
Graviz vann 2016 två 75-wattspriser i reklamtävlingen 100-wattsgalan för sin reklamfilm Simba S7 trick shot.
Mason Bower:
James Monnat, projektledare
Graviz:
Rodrigo Pozo Graviz, strategisk rådgivare
Peter Eriksson, kreatör
Kalle Berglind, kreatör
Sofia Orrheim, produktionsledare
Crosby:
Sara Löfgren, producent
Mikael Netti, 3D-artist
Sari Bohlin, retusch
Daniel Frisk, retusch
Kristoffer Lindskog, postproduktion motion
Joakim Thörn, regissör Crosby/Made in Halmstad
deBroome:
Dino Ceric, webbproduktion
Jan Mellström, webbproduktion
Number10:
Maria Fabricius, projektledare PR