Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Graviz Labs gör reklamkampanj för eget AI-verktyg – med animerad gangsterboss

Publicerad: 4 September 2020, 11:01

Från My Telescopes nya reklamfilm.

Med den animerade gangsterchefen Darnell vill Graviz Labs bryta normen för generiska filmer om tech, samtidigt som de gör reklam för det egna analysverktyget My Telescope.


Ämnen i artikeln:

Graviz

Cirka tre år har gått sedan kommunikationsbyrån Graviz lanserade det AI-baserade analysverktyget My Telescope, som sedan dess lagts i systerbolaget Graviz Labs. Nu släpper de en ny reklamkampanj för analysverktyget, under uppmaningen ”Ditch your snitch”. Andemeningen i de animerade reklamfilmerna är att företag ska se över sina konsultkostnader. 

– Vi ville bryta normen med generiska reklamfilmer som pratar tech. Tech är bara intressant om den kan underlätta för människan. Därför använder vi oss av den dramaturgiskt kittlande settingen av en affärsverksamhet i den undre världen. Genom gangsterbossen Darnell, får vi ett mer intressant språkrör än en CTO. Darnell missuppfattas av konsultvärlden att inte vara lika slipad som bossarna på fina gatan men visar sig snart vara både smartare och mer kunnig i hur man navigerar i en modern värld med verktyg som AI och dataanalys, säger Peter von Satzger, kommunikationschef på Graviz Labs, i ett pressmeddelande. 

Arbetsgrupp

Graviz Labs:

Kommunikationschef: Peter von Satzger

 

Animatör:

Mufty Fairez

 

Voice Artist: 

Mad Max 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Graviz

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.