Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Great Works plockar kvartett från Farfar

Publicerad: 10 september 2010, 13:12

Sedan i våras har Great Works plockat fyra förmågor från nu nedlagda Farfar: – Ofta det är kreatörerna som syns mest utåt, men det här är superduktiga människor som vi verkligen är glada över att ha fått till byrån, säger Magnus Wålsten, vd på Great Works.


Ämnen i artikeln:

FarfarGreat Works

Magnus Wålsten, vd på Great Works.

I april stod det klart att Farfar läggs ned. I juli kunde Resumé berätta att Farfar kör sin sista stora jättekampanj – för Nivea - innan byrån skulle läggas ned månadsskiftet juli/augusti. Med tanke på Farfars stora framgångar är medarbetarna hett byrå för reklambyråsverige. En av de byråer som har lyckats bra i kampen om duktiga Farfar-medarbetare är Great Works.

Sedan i våras har man lyckats rekrytera fyra personer från Farfar: Bo Gustavsson, teknikkreatör, Anna Kjellmark,  produktionsledare, Clair Prior, kundansvarig och under hösten börjar även Thomas Söderlund som teknikkreatör:

– Jag vet inte hur många som var kvar på Farfar mot slutet, men så mycket kan jag säga att vi är mycket glada över att få hit dessa personer. De passar oss som hand i handske, säger Magnus Wålsten.

Han menar att kvartetten delar exakt samma upptäckarlusta som Great Works. Samtidigt är han lite sorgsen över att Farfar försvunnit som sparringpartner:

– Det var alltid kul att fajtas mot dem. Farfar var ju så duktiga, säger Magnus Wålsten.

Tillhör någon i kvartetten de verkliga kändisarna hos Farfar?

– Det kanske inte var dem som frontade utåt, men dessa personer var minst lika viktiga som kreatörerna eftersom det är ett lagarbete.

Så lite Wallenbergskt med andra ord. Verka, men inte synas?
– Exakt så, säger Magnus Wålsten.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

FarfarGreat Works

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.