Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Great Works skakar om nätdejtarna

Publicerad: 16 April 2009, 13:48

Från nätet till tv! Great Works ligger bakom nya konceptet för dejtingsajten Shake My World. Byrån är också delägare i sajten.


Ämnen i artikeln:

Great WorksBizkit Wisely

Shake My World är en dejtingsajt med drygt ett på nacken.
Den försöker utmana de traditionella dejtingsajterna med ett lite annorlunda tilltal – ett tilltal som man nu just lanserar på bred front i stor tv-kampanj i MTG:s kanaler.

– Vi tar nätdejtingen tillbaka till verkligheten, med alltifrån traditionell matchsökning till gemensamma aktiviteter som promenader, afterwork och diverse sporter, säger Johan Landgren, som tillsammans med Henrik Kristiansson är grundare av Shake My World.

Det är en storsatsning från hans sida. Johan Landgren vill ta marknadsandelar, med dubbel draghjälp av lågkonjunkturen.
– Dels har tv-reklamen blivit billigare och ger bättre avkastning som investering, dels söker sig människor till varandra när tiderna blir tuffare, konstaterar han.

Filmerna för Shake My World rullar sedan ett par veckor i TV6 och TV3.
Och kärlekskurvan pekar redan uppåt:
– Första veckan kände jag en viss oro för om vi verkligen satsat rätt, men den senaste veckan har nyrekryteringen av medlemmar vissa dagar varit femdubbelt större jämfört med normalt.

Bizkit har stått för medieplaneringen och Great Works, som också äger fyra procent i Shake My Word, har tillsammans med Mister Krister tagit fram konceptet.
Det har varit snabba ryck i produktionen.
– Vi klarade allt på ett par veckor. Alla har gjort ett väldigt bra jobb. Det är inte det vanliga kärleksdravlet, betoningen ligger mer på aktiviteter och att bokstavligen skaka om, säger Johan Landgren.

TV-kampanjen ska kompletteras med nätsatsningar.
– TV-reklamen har framför allt fått många kvinnor att vända sig till oss. Jag tycker faktiskt att vi fått väldigt mycket för pengarna.

Hur mycket har du investerat i kampanjen?
– Det berättar jag inte, men det handlar om miljonbelopp.

Hur stor del av årets marknadsbudget lägger du på kampanjen?
– Större delen.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Great WorksBizkit Wisely

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.