Reklam
Greenpeace i ny Lego-attack mot Shell
Publicerad: 8 juli 2014, 12:35
Miljöorganisationen Greenpeace vill få Lego att bryta sitt samarbete med Shell. Nu introducerar Greeenpeace en film där gråtande Lego-barn visar konsekvenserna av oljeutsläpp i Arktis.
KB
Karl-Johan Byttner
Legos motto är att "bara det bästa är gott nog".
Greenpeace film har titeln "Everything is NOT awesome" och har tagits fram av byrån Don´t Panic.
Greenpeace har än så länge fått in 250 000 namnteckningar efter att man har kört igång kampanjen "LEGO Save the Arctic, Stop Playing with Shell".
I den första kampanjen regisserade Greenpeace en protestaktion mot Lego och Shell med hjälp av miniatyrbåtar och minibanderoller.
Legos vd Jørgen Vig Knudstorp har tidigare meddeladet att Lego är att fast beslutet att ha en positiv påverkan på samhället och den planet som barnen ärver samt att det är en konflikt som måste löses mellan Greenpeace och Shell.