Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag18.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Greenpeace i ny Lego-attack mot Shell

Publicerad: 8 Juli 2014, 12:35

Miljöorganisationen Greenpeace vill få Lego att bryta sitt samarbete med Shell. Nu introducerar Greeenpeace en film där gråtande Lego-barn visar konsekvenserna av oljeutsläpp i Arktis.


Ämnen i artikeln:

GreenpeaceShellLego

Legos motto är att "bara det bästa är gott nog".

Greenpeace film har titeln "Everything is NOT awesome" och har tagits fram av byrån Don´t Panic.

Greenpeace har än så länge fått in 250 000 namnteckningar efter att man har kört igång kampanjen "LEGO Save the Arctic, Stop Playing with Shell".

I den första kampanjen regisserade Greenpeace en protestaktion mot Lego och Shell med hjälp av miniatyrbåtar och minibanderoller.

Legos vd Jørgen Vig Knudstorp har tidigare meddeladet att Lego är att fast beslutet att ha en positiv påverkan på samhället och den planet som barnen ärver samt att det är en konflikt som måste löses mellan Greenpeace och Shell.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

GreenpeaceShellLego

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.