Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Gröna Lunds aprilkupp – zombie går till attack

Publicerad: 1 april 2015, 19:49

Zombien.

Gröna Lund ville kasta ljus på sitt nya skräckhus. Då genomförde de ett aprilskämt där en zombie attackerar en kyssande biobesökare. – Vi kunde bara inte motstå frestelsen att skrämmas som ett aprilskämt, säger Joanna Hammar, marknadschef på Gröna Lund.


Ämnen i artikeln:

PoolStoppGröna Lund

I sann första aprilanda passade Gröna Lund på att skrämma slag på biobesökare. Under en så kallad kiss cam-session skulle biobesökarna kyssas när de såg sig själva på filmduken. Men det tredje paret var skådespelare som blev attackerade av en köttätande zombie. Allt som en kupp för det nya skräckhuset House of Nightmares.

– Till Halloween gjorde vi en liknande scare prank-film, där vi skrämde folk via en reklamaffisch som kom till liv och den filmen fick en enorm uppmärksamhet. Det här skulle man kunna kalla för uppföljaren, säger Joanna Hammar i en kommentar.

Arbetsgrupp
Idé: Pool
Produktion: STOPP
Joanna Hammar, marknadschef Gröna Lund
Catrin Söderberg, reklamansvarig Gröna Lund
Björn Wigenius – copywriter
Pj Lindqvist – ad
Johanna Törnblom – produktionsledare
Fredrik Broander – regissör STOPP
Sarah Grey – producent STOPP

Se aprilskämtet här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

PoolStoppGröna Lund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.