Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Grotesco-stjärnan testar Stena Line-personalen med dold kamera

Publicerad: 23 Mars 2018, 09:52

Komikern Per Andersson går ombord undercover på Stena Line för att utsätta personalen för ett antal tålamodsprövande förfrågningar och testa servicen. Bakom kampanjen ligger Ehrenstråhle.


Ämnen i artikeln:

Per AnderssonEhrenstråhleStena LineReklam

Komikern och skådespelaren Per Andersson, är mest känd från humorgruppen Grotesco. I Ehrenstråhles nya reklamkampanj för Stena Line har han fått uppdraget att testa serviceviljan hos färjebolagets personal. De första filmerna släpptes i veckan och här går han undercover för att ta reda på hur hjälpsam ombordpersonalen egentligen är. Därtill försätter han personalen i en konstig situation som prövar deras tålamod.

I den ena filmen gestaltar komikern den egensinnige Göran Holtz från den uppdiktade organisationen Friluftsföreningen Gråsälarna. Karaktären håller på att förbereda en vildmarkskurs för de danska barnen ombord på färjan. En utmaning eftersom han har armen i mitella. Därför ber han personalen om hjälp med i stort sett allt. Från att göra knopar till att spela instrument.

– Syftet med kampanjen är att på ett roligt, modernt och kärleksfullt sätt lyfta fram och hylla alla medarbetare som dagligen arbetar för att göra våra resenärer nöjda. Filmerna visar verkligen vilken otrolig anpassningsförmåga de har och att de tar sig an även de märkligaste av utmaningar med ett leende på läpparna. Det är självklart extra kul att vi får göra detta med hjälp av en så fantastisk komiker som Per Andersson, säger Kristina Nyström, travel commercial manager på Stena Line i en kommentar.

I den andra filmen går Per Andersson in i karaktären Gizmo – enligt byrån en "manodepressiv youtuber" som behöver personalens hjälp med att spela in ett videoklipp till sin kanal. Med hjälp av fotografen och Youtube-profilen Kapten Riley testar han personalens färdigheter i "dabs", "challenges" och andra typiska Youtube-fenomen.

– Fint att Stena Line vågade ta the leap of faith och gå på den här linjen. Det gick ju inte att garantera någonting, men jag tror alla som ser filmerna känner att personalen levererar långt bättre service än man någonsin kan förvänta sig, säger Andréas Silverblad, art director på Ehrenstråhle i en kommentar.

Filmerna är den första delen i en större kommunikationssatsning som Stena Line genomför under konceptet "Stora små saker", med syfte att gestalta rederiet som ett företag med exceptionell omsorg om detaljer. Filmerna spelades in i början av mars och kommer att visas i olika versioner på tv, i sociala medier och på andra onlineplattformar under de kommande veckorna.

ARBETSGRUPP

Ehrenstråhle: Marie Molander, Johan Nerman, Peter Sarhammar (Always Frank), Simon Sehlén, Andréas Silverblad, Jenny Wikman
Beställare: Karin Liljeqvist, Kristina Nyström
Produktionsbolag: Storyfire

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.