Reklam
Group M lanserar produktionsstudio
Publicerad: 26 juni 2017, 12:24
GroupM har i skymundan byggt upp en ny produktionsenhet som går under namnet mStudio.
Allt fler digitala annonsköp sker automatiserat och i realtid. I en mer realtidsorienterad reklammarknad krävs en transformation vad gäller beställning och leverans av kreativt material så att de kan anpassas baserat på data under kampanjens gång.
Syftet med mStudio är att GroupM ska kunna erbjuda produktion av allt från stora volymer av formatanpassade annonser till helt dynamiska annonser som styrs baserat på datapunkter. Niklas Hedberg som är GroupM's affärsutvecklingsdirektör och chef för mStudio förklarar erbjudandet i ett pressmeddelande:
– Vi som grupp besitter marknadens bästa system och verktyg för att kunna identifiera, segmentera och köpa medieutrymme mot specifika kluster och segment baserat på olika typer av data. Nu kan vi även stärka vårt erbjudande med att kunna leverera produktion och anpassning av digitala annonsmaterial för att öka våra kunders effekt och relevans"
Roland Komaromi har rekryterats som head of digital production och leder det operativa arbetet mot GroupM's alla mediebyråer. Han arbetade tidigare som grafisk produktionsledare på Tele2 och tar med sig kompetens och erfarenhet från den reklamintensiva telekombranschen. Tomas Jansson, tidigare Done Production, jobbar som digital producent i teamet.
– Att få vara med och starta upp mStudio och föra den digitala produktionen närmre kundernas data känns idag helt naturligt. mStudio är ett första steg mot en mer agil produktion och ett led i att göra kundernas kommunikation och innehåll ännu mer relevant, säger Roland Komaromi i en kommentar.