Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Grow blir global kreatör åt Kahlúa

Publicerad: 19 November 2013, 08:49

Foto: Brian Adler.

Pernod Ricard har utsett Grow till en av kaffelikören Kahlúas globala kreativa partners. Uppdraget går ut på att hitta ett koncept som kan leva över tid och få Kahlúa att växa.


Ämnen i artikeln:

GrowHusqvarnaElectrolux

– Grows strategiska kompetens och kreativa förmåga avgjorde saken för oss, säger Kirsi Puntila på Pernod Ricard.

Grow  grundades 2003, har 100 medarbetare i Stockolm, Oslo och Helsingfors  (om man räknar in systerbyrån arkitektkontoret sandellsandberg) från  åtta nationer, och stor erfarenhet av internationella uppdrag.

Byrån kombinerar affärs- och varumärkesutveckling med design, arkitektur och marknadskommunikation.

–  För oss är det här ett fantastiskt projekt eftersom det låter oss  använda vår internationella kompetens. Det ska bli kul att få jobba med  ett så klassiskt varumärke som Kahlúa, säger projektledaren Janelle  Hallberg på Grow i en kommentar.

Kahlúa kommer ursprungligen från  Veracruz i Mexiko och har funnits sedan 1936.

Varumärket är lite av en  pionjär när det gäller just kaffelikörer.

Grow har sedan tidigare långa samarbeten med företag som Assa Abloy, Bentley, Electrolux och Husqvarna.

Arbetsgrupp:
Creative director och partner: Niclas Engsäll
Kundansvarig projektledare: Janelle Hallberg
Art director: Jonas Carlberg
Copywriter: Sara Boisen
Operativ projektledare: Helena Svärd

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

GrowHusqvarnaElectrolux

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.