Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Grow i kampanj för lyxkök

Publicerad: 4 november 2014, 16:31

Köket, till det facila priset 4 miljoner kronor.

Varumärkesbyrån Grow är med och lanserar ett nytt lyxkökskoncept för Electrolux och Poggenpohl - ”The Fourth Wall”.


Ämnen i artikeln:

GrowElectrolux

Priset för ett helt "The Fourth Wall"-kök, inklusive all utrustning och specialanpassad inredning är ca fyra miljoner kronor.

Det visas tills vidare bara för kunderna i Poggenpohls showroom i Waterloo utanför London.

– Vi har två uppdragsgivare med synergiska behov; Electrolux har genom Grand Cuisine för första gången brutit sig in i det absoluta och mest exklusiva toppskiktet inom marknaden för kökssystem, vilket vi vill fortsätta att skapa medvetenhet om, medan Poggenpohl vill återbekräfta sitt ledarskap i det högsta lyxsegmentet för köksinredning inför framtiden, säger Janelle Hallberg, Director Brand Development på Grow, i ett pressmeddelande och fortsätter:

–  Vi såg att kombinationen av det mest avancerade från två kompletterande aktörer, samt ett innovativt och inspirerande högteknologiskt koncept som "The Fourth Wall", ger båda parterna ett avtryck som sätter agendan för framtiden inom lyxkök och vidare in i den bredare premium-marknaden när teknologierna mognar.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

GrowElectrolux

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.