Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Grow tar hem global dubbel

Publicerad: 2 December 2013, 15:39

Hästens har valt varumärkesbyrån Grow som global strategisk och kreativ partner. Även Brio har valt Grow som global strategisk varumärkespartner.


Ämnen i artikeln:

GrowBrio

Hästens är Sveriges äldsta sängtillverkare och grundades redan 1852.

– Vi är mycket glada att Hästens har valt oss och kommer att börja med att utveckla varumärkesplattform och visuell varumärkesidentitet, säger Larni Byrne, ansvarig projektledare på Grow i ett pressmeddelande.

Hästens är etablerade på 35 marknader.  

– Vi har valt Grow som vår strategiska och kreativa globala partner eftersom de har en gedigen erfarenhet att bygga globala premiumvarumärken som bland annat Bentley, Lexus, Iittala, Electrolux Grand Cuisine och Poggenpohl, säger Karin Wickberg, Marknadschef på Hästens i en kommentar.

Även leksaksgrossisten Brio väljer Grow som global strategisk varumärkespartner. Företaget har bedrivit tillverkning sedan 1800-talets slut. Den senaste tiden har verksamheten renodlats från leksaksgrossist och barnvagnar till fokus på att återta en nicheposition på den globala leksaksmarknaden.  

– Att arbeta med ett av de mest ikoniska och älskade varumärkena i Sverige är en stor utmaning och extremt inspirerande i den fokusering på premiumleksaker som Brio genomgår. Vi ser fram emot att utveckla ett varumärke fyllt av tillit och glädje, säger Andreas Bjöwi, Projektledare på Grow.

Grow grundades 2004 har i dag drygt 70 medarbetare som arbetar integrerat mellan Stockholm, Oslo och Helsingfors. Byrån har långvariga samarbeten med flera företag, bland andra Assa Abloy, Bentley, Bring, Business Sweden, EF, Electrolux, Helly Hansen, Iittala, ISS, Lumene, Pernot Ricard, Rovio (Angry Birds), SAS och Suunto.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

GrowBrio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.