Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Gula Pippin" får svenskarna att välja kyckling till middag

Publicerad: 28 Juli 2015, 09:23

Den "Gula Pippin" och bonden ska övertyga konsumenterna om att svensk kyckling och kalkon är det smartaste valet

Foto: Klas Hjertberg, Dallas STHLM

Den "Gula Pippin" har hittat sin bonde och ger sig nu ut på gården. I Svensk Fågels nya kampanj "Totally Made in Sweden" visar paret varför du ska välja svensk kyckling och kalkon.


Ämnen i artikeln:

Hero KommunikationDallas SthlmHard Hat

Kampanjen består av filmer, annonser i tidningar och stortavlor samt flera pr-aktiviteter.

– Kampanjen med Gula Pippin har varit en stor succé för oss och vi har sett en stor ökning i såväl kännedom kring vår märkning som konsumtionen av svensk kyckling och kalkon. Faktum är att vi ökade konsumtionen med 13 procent förra året, säger Maria Donis, vd på Svensk Fågel i en kommentar.

Kampanjen, som drar igång på måndag, ska visa varför svensk kyckling och kalkon är bra för djuren, klimatet och hälsan.

– I de tidigare kampanjerna har vi mest fokuserat på att öka kännedomen om vår märkning. I den här kampanjen tar vi konceptet ett steg längre och förklarar mer varför man ska välja svensk kyckling och kalkon. Allt med en humoristisk och lättsam ton som David Sundin ligger bakom, säger Maria Donis.

Svensk Fågel har tagit fram konceptet tillsammans med Hero Kommunikation. Hard Hat har producerat filmen och Dallas STHLM står för annonsproduktion och grafiskt manér.

Mika Wallgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.