Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Guld, silver och brons för Acne

Publicerad: 20 Juni 2013, 10:53

Reklambyråerna får den mesta uppmärksamheten i Cannes. Lite i skymundan har Acnes produktioner hittills tagit hem två guld, ett silver och två brons. – Alltid roligt när hårt arbete uppmärksammas. Vi fortsätter att att bygga Acne över världen och det är särskilt tillfredställande att såväl vårt svenska, franska och amerikanska bolag vann, säger säger cd:n Markus Wård.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsAcne

TrackMyMacca's, som vann guld är en app där användarna kan lära sig om dom faktiska ingredienserna i maten de beställt på McDonald's genom att hålla mobilkameran mot dom. Den berättar vilken gård de kommer från, vem bonden som odlat dom är och så vidare. Appen visar upp informationen i 3D som en interaktiv historia som är del av den verkliga miljön på bordet.

–  Genom att nyttja GPS-positionering, Augmented Reality och McDonald's stora logistikdatabas kan vi hämta in och presentera informationen på ett roligt sätt som gör upplevelsen mer personlig och nära, säger Markus Wård i en kommentar.

Det mest uppmärksammade projektet, för den franska artisten ALB, har än så länge blivit nominerad i  5 kategorier och tagit hem guld, silver och brons.

För att finansiera och marknadsföra sitt kommande album tar den franska artisten ALB det klassiska musikvideoformatet till nya nivåer. ALB – Golden Chains är en interaktiv, HTML 5, Chrome-baserad musikvideo där vi ser artisten lägga ut privata ägodelar för försäljning på sajter som Etsy, Ebay och ASOS, för att nämna några.

– En väldigt kul och innovativ lösning på hur man kan lyfta fram såväl som finansiera en icke-signad artists kommande album, säger John Hammarström, ad.

Även The Useful Book had fått ett brons i Design-kategorin.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsAcne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.