Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Guld till Ingo för ”The Swedish Number”

Publicerad: 23 Juni 2017, 18:00

Fjolårets mesta vinnare Ingo och Forsman & Bodenfors belönas båda i Cannes Lions effektivitetskategori.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2017Reklambyråer

Creative Effectiveness ska premiera kreativ fjolårsvinnande reklam som haft en mätbar säljeffekt. Svensknumret fick två nomineringar, "Marriage Market Takeover" får en.

Efter midsommarens prisutdelning står det alltså klart att alla tre nomineringar har omvandlats till lejon. Ingo och "The Swedish Number" vinner guld och silver, Forsman & Bodenfors vinner brons för sin kampanj för det japanska skönhetsvarumärket SK-II.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.