Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Guld till Visual Art

Publicerad: 8 Juli 2009, 07:19

Spoten för tv-serien Nip/Tuck, som är framtagen av det svenska produktionsbolaget Visual Art, vann guld i Promax Awards, North America. – Vi är mycket glada för det, säger Jessica Hunt, produktionsansvarig på Visaul Art.


Ämnen i artikeln:

Visual Art

Bidraget var inskickat av amerikanska FX Network som är Visual arts uppdragsgivare. Spoten för den kultförklarade serien var uppbyggd som en musikvideo där kvinnliga ideal från olika tidsperioder kopplades samman med instrument från seriens värld.

Promon, som är 90 sekunder lång, var den andra som Visual Art gjort för FX och serien.
Inspiration har hämtats från bland annat Marie Antoinette, Jean Harlow, Twiggy och från Barbie.

Bidraget tävlade i kategorin ”Content promotion – program promotional spot-out-of-house (single)”.

Varför tror du den vann?

– Den har ett eget uttryck. Ofta kan man känn att det mesta är gjort men jag tycker att den här har ett skönt eget uttryck och är välgjord, säger Jessica Hunt.

Linda Fagerlind


Ämnen i artikeln:

Visual Art

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.