Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Guld till Zlatan i Branded Content

Publicerad: 27 Juni 2015, 11:11

Zlatan Ibrahimovic promotar FN.

Kampanjen har vunnit flera brons i veckan. Nu tar "805 million names" av Forsman & Bodenfors hem ett guld i Branded Content. Garbergs och ANR BBDO prisas också.


Ämnen i artikeln:

Umeå EnergiANR BBDOCannes LionsGarbergsZlatan IbrahimovicForsman & BodenforsCannes Lions 2015Björn Borg

Av sex nomineringar vinner Sverige tre lejon i kategorin Branded Content & Entertainment som avgjordes i kväll. Allra bäst gick det för kampanjen "805 millions names" där Zlatan Ibrahimovic fyllde sin kropp med tatueringar föreställande okända barns namn. Den vinner ett guldlejon, vilket ger byrån Forsman & Bodenfors anledning att fira lite extra.

Garbergs tar också hem sitt första lejon under årets upplaga av Cannes Lions. Det är deras spel "First person lover" för Björn Borg som tar hem ett silver i kategorin.

ANR BBDO vinner sitt andra brons under festivalen – återigen med viralfilmen "Living with lag" för Umeå Energi.

Totalt delas 63 lejon ut med det blir inget Grand Prix i kategorin.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev