Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Guldägg för H&M:s återvinningskamp

Publicerad: 20 april 2016, 14:12

H&M:s Close the loop.

Foto: Kampanjbild

H&M har nått stor framgång med sin återvinningskampanj. Nu vinner Forsman & Bodenfors Guldägget i kategorin Onlinefilm för ”Close the loop”.


Ämnen i artikeln:

H&MGuldägget 2016Guldägget

”Det finns inga regler inom mode – förutom en: återvinn dina kläder”. Den uppmaningen ger H&M tillsammans med Forsman & Bodenfors i kampanjfilmen ”Close the loop”. H&M startade sin återvinningstjänst 2013. När filmen släpptes i september 2015 berättade H&M att de hittills samlat in 18 000 ton textiler världen över, varav 613 ton från Sverige.

Nu kammar Forsman & Bodenfors hem Guldägget i kategorin Onlinefilm med motiveringen:

”Vi är många som drömmer om att göra kommunikation som hjälper storföretagen att göra de där små förändringarna som förändrar precis allt. Guldäggsvinnaren i Onlinefilm har lyckats med precis just det. Med en och en halv minut ord och bild som kompletterar varandra perfekt. Med ett hantverk som vår bransch behöver mer av. Och genom att bryta mot precis alla regler. Därför är juryn extra imponerad och klädsamt avundsjuk på denna film. Det finns inga regler inom mode. Förutom en.”

Silverägget går till CP+B Scandinavia med kampanjen ”Avgörande ögonblick” för Sveriges Radio.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.