Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Guldägg till svettmaskinen

Publicerad: 23 April 2014, 14:08

Deportivos svettmaskin fick juryn på fall i Event-kategorin. Tillställningen på Gothia Cup i somras fick spridning världen över. Silveräggen går till Saatchi & Saatchi och CP+B.


Ämnen i artikeln:

DeportivoUnicefGuldägget 2014

Med "Sweat for water" ville Deportivo informera om bristen på rent vatten runt om i världen och därigenom få folk att donera pengar till Unicef. Lösningen blev okonventionell: en maskin som omvandlar svett till dricksvatten.

Evenemanget skedde under Gothia Cup i somras där tusentals ungdomar spelar fotboll och svettas i sina matchtröjor. De utmanades sedan att lämna in dessa och dricka det renade vattnet som kom ut.   Som event betraktat blev det en stor framgång. Både på plats och i nyhetsmedier runt om i världen. I Guldägget räckte det hela vägen till toppen.

Silverägg får Saatchi & Saatchi/Popagande för "The live quiz release" och CP+B/Sony för "The great phone swap".

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.